تقويم المهارات التعليمية الأساسية لمعلمات رياض الأطفال (دراسة ميدانية على معلمات رياض محلية أمبدة- أمدرمان)

Authors

  • نجدة محمد عبد الرحيم جدي

DOI:

https://doi.org/10.59791/ihy.v15i1.4160

Keywords:

التقويم, المهارات التعليمية الأساسية, المعلمات, رياض الأطفال, دراسة ميدانية, محلية أمبدة, أم درمان

Abstract

The research aims to identify the degree of availability of basic educational skills to the public kindergarten teachers in locality of "Ombdah", where researchers follow a descriptive approach to a sample of the 125 teacher represented 10% of the research community of 563. Have been selected randomly Mini، also used the questionnaire as a tool for this research and has been processed data by the statistical program SPSS، where the equation was used Alpha Cronbach was extracted values (v) and test Pearson to find a link and test the Anova.

Published

2024-05-30

How to Cite

جدي ن. م. ع. ا. (2024). تقويم المهارات التعليمية الأساسية لمعلمات رياض الأطفال (دراسة ميدانية على معلمات رياض محلية أمبدة- أمدرمان). El Ihyaa, 15(1), 119–150. https://doi.org/10.59791/ihy.v15i1.4160

Issue

Section

المقالات